نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1888
-
الف
+

رونمایی از مجموعه شعری «دردی که انتها نداشت» در بامیان

رئیس اطلاعات و فرهنگ «بامیان» از تاسیس «خانه نویسندگان» در این کشور خبر داد.

به گزارش آی فیلم 2، اثر شعری «سید عبدالعظیم موسویان» تحت عنوان«دردی که انتها نداشت» طی محفلی باحضور «اسحق موحدی» رییس اطلاعات وفرهنگ «بامیان»، اساتید دانشگاه، شعرا و نویسندگان، توسط «خانه ادبیات بامیان» رو نمایی گردید.

آقای «موحدی» ضمن تقدیر از صاحب این اثر تاکید کرد اداره اطلاعات و فرهنگ به خاطر حمایت از نویسندگان و غنامندی آثارعلمی، تلاش خواهد کرد تا «خانه نویسندگان»  را باهمکاری شخصیت های علمی و ادبی ایجاد نماید.

وی افزود : ضمن جمع آوری بیوگرافی و آثار نویسندگان، روی ایجاد یک مطبعه «چاپخانه» جهت سهولت‌های لازم برای چاپ آثار و نشر روزنامه ها در این ولایت نیز تلاش خواهیم نمود.

77

به نقل از خبرگزاری باختر، در  این محفل «علی شهریار» مسوول خانه ادبیات بامیان گفت :  اثر سید عبدالعظیم موسویان در قالب های ، غزل مثنوی، رباعی و دوبیتی به تیراژ یک‎هزار جلد به چاپ رسیده است.

نکته‌هایی که در این مجموعه قابل لمس است و این مجموعه شعر را از دیگر مجموعه‌ها متمایز و ممتاز ساخته است، نخست: زیبایی‌های ظاهری شعر است یعنی با زبان بسیار ساده ولی شیرین سروده شده است.

دوم: داشتن تطابق با حقایق عینی این روزگار و همچنان بیان آن با زبان عوام که برای همگی قابل درک و فهم است و استفاده از کلمات محاوره‌ای روز که خود یکی از امتیازات از لحاظ زیبایی‌های شعری است.

سوم: شعر با طبع سروده شده است یعنی در زمان طولانی و به گونه که هر گاه طبع شاعر در حالت جذبه شعری بوده همان وقت سروده شده است نه اینکه به فرمایش کسی و برای کسی، که این را می‌توان از خواندن این مجموعه به خوبی لمس کرد.

گفتنی است «دردی که انتها نداشت»  توسط انتشارات«صبح امید» در افغانستان منتشر شده است.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر